Added various utility methods to make chunk handling easier. Thanks Meaglin!

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EvilSeph 2011-07-28 00:32:58 -04:00
Ursprung 226318d8af
Commit 5b7b46593c
2 geänderte Dateien mit 29 neuen und 1 gelöschten Zeilen

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@ -109,6 +109,30 @@ public class CraftChunk implements Chunk {
return entities; return entities;
} }
public boolean isLoaded() {
return getWorld().isChunkLoaded(this);
}
public boolean load() {
return getWorld().loadChunk(getX(), getZ(), true);
}
public boolean load(boolean generate) {
return getWorld().loadChunk(getX(), getZ(), generate);
}
public boolean unload() {
return getWorld().unloadChunk(getX(), getZ());
}
public boolean unload(boolean save) {
return getWorld().unloadChunk(getX(), getZ(), save);
}
public boolean unload(boolean save, boolean safe) {
return getWorld().unloadChunk(getX(), getZ(), save, safe);
}
public ChunkSnapshot getChunkSnapshot() { public ChunkSnapshot getChunkSnapshot() {
return getChunkSnapshot(true, false, false); return getChunkSnapshot(true, false, false);
} }

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@ -120,6 +120,10 @@ public class CraftWorld implements World {
loadChunk(x, z, true); loadChunk(x, z, true);
} }
public boolean unloadChunk(Chunk chunk) {
return unloadChunk(chunk.getX(), chunk.getZ());
}
public boolean unloadChunk(int x, int z) { public boolean unloadChunk(int x, int z) {
return unloadChunk(x, z, true); return unloadChunk(x, z, true);
} }